دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اگر کارها و فعالیت‌ها در اختیار فرد مسئول قرار گرفت ما هیچ‌وقت متضرر نخواهیم شد زیرا فرصت پاسخگویی و مطالبه‌گری نسبت به امور مختلف وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله علم‌الهدی در دومین نشست هم‌اندیشی با فعالین و نخبگان فرهنگی و اجتماعی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه شما عزیزان به عنوان شخصیت‌های اثرگذار در مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور، دلسوز جامعه هستید، اظهار کرد: این موضوع که گفته می‌شود ما دچار افسردگی فرهنگی یا سیاسی شده‌ایم، تعبیر درستی نیست، زیرا روبرو شدن با تهاجمات مختلف موجب افسردگی نمی‌شود، بلکه نشاط آور است؛ بنیان انقلاب اسلامی ما نیز بر اساس مبارزه شکل گرفته و ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون ما در حال مبارزه هستیم و تنها جنس مبارزه تغییر پیدا کرده است، افزود: این تغییر به معنای قوی‌تر شدن جبهه و نه به پایان رسیدن مبارزه ما است، بنابراین باید با جدیت و قدرت بیشتری به مبارزه خود ادامه دهیم و هیچ‌چیزی ما را خسته نکند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دقت داشته باشید که در جریان مبارزه همیشه اتحاد و یکپارچگی وجود ندارد، همان‌طور که در جنگ احزاب و زمان پیامبر (ص) مردم یکسان نبودند و به دو دسته تقسیم شدند؛ امروز نیز ما در حال جنگ هستیم و وضعیت شور و هیجان مردمی در جریانات سیاسی و مقابله با استکبار خوب است؛ شاهد این موضوع حضور پرشور مردم در جمعه نصر می‌باشد.

مسئولیت داشتن «افراد» قدرت مطالبه‌گری و پاسخگویی ایجاد می‌کند

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به بحث ناکارآمدی در جامعه تصریح کرد: در بحث کارآمدی یک نظام و جامعه باید ارتباط بین مشکلات و کارآمدی به خوبی ارزیابی شود، 45 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، شما ببینید کدام کشور بوده که با وجود مشکلاتی که جامعه ما داشته تا این اندازه رشد کرده و روی پای خود ایستاده باشد؛ زمانی تحلیل درستی صورت می‌گیرد که شما ببینید در خصوص مسائل اقتصادی، عمرانی و آبادانی کشور آیا مشکلات در حد قابل حل بودند و مدیران و مسئولان ما نتوانستند آن‌ها را حل کنند یا خیر و بعد در مورد کارآمدی یا ناکارآمدی قضاوت کنید.

وی تأکید کرد: کشور ما با تمام مشکلاتی که از زمان پیروزی انقلاب تاکنون داشته امروز توانسته تمام دنیا را متوجه ظلم استکبار جهانی کند و در مقابل روی پای خود بایستد و توسعه نیز پیدا کند؛ بنابراین در یک تحلیل جمعی و کلی با روی کار آمدن دولت‌های مختلف متوجه می‌شویم که تمام دولت‌ها تا به امروز با ظرفیت و توان‌های مختلف پای‌کار بودند در غیر این صورت ما به این موقعیت و جایگاه کنونی در کشور و جهان دست پیدا نمی‌کردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تفاوت توسعه و پیشرفت اجتماعی اشاره کرد و گفت: کشور و جامعه ما از ابتدا در خط پیشرفت بوده است که ریشه در اعتقاد و ساختار بنیادی جامعه دینی و ولایی ما دارد؛ اساس مبنای اعتقادی ما در علوم انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی و زنده حیات شناسی پیشرفت و حرکت طولی را برای ما ضروری می‌سازد درعین‌حالی که نباید در عرض نیز عقب بمانیم.

وی با بیان اینکه فرد مسئول باید وظایف و تعهدات خود را انجام دهد، ابراز کرد: اگر کارها و فعالیت‌ها در اختیار مسئول قرار گرفت ما هیچ‌وقت متضرر نخواهیم، زیرا فرصت پاسخگویی و مطالبه‌گری نسبت به امور مختلف وجود خواهد داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه خداوند متعال سرنوشت مردم را به دست خود آنان سپرده است، خاطرنشان کرد: خداوند از ابتدای خلقت انسان را در انتخاب سرنوشت خود آزاد گذاشته است و هیچ‌گاه به او دیکته نکرده است؛ به همین دلیل انسان آزاده و انقلابی باید در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی فعال باشد و تکلیف و وظیفه خود را انجام دهد. امروز نیز که در حال مبارزه با استکبار جهانی هستیم باید با کمال قدرت بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی و اسلامی خود ایستادگی کنیم و دست از مبارزه نکشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha